Szanowni Państwo,

w dniu 15.02.2024 r. weszła w życie ustawa z dnia 28.07.2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (tzw. ustawa Kamilka), w tym ustawy z dnia 13.05.2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich. Przepisy te zakładają obowiązek wdrożenia w ciągu 6 miesięcy od daty wejścia w życie ustawy z dnia 28.07.2023 r., czyli do dnia 15.08.2024 r. standardów ochrony małoletnich oraz zasad tzw. bezpiecznej rekrutacji (art. 21, 22b i 22c ww. ustawy z dnia 13.05.2016 r.).

W związku z powyższym Wójt Gminy Suchy Las wydał zarządzenie nr 130/2024 z dnia 13.08.2024 r. ws. wprowadzenia Standardów ochrony małoletnich w Urzędzie Gminy Suchy Las, (zwane dalej „Standardami”). Standardy dotyczą m.in. zasad kontaktowania się pracowników Urzędu z małoletnimi oraz procedur na wypadek sytuacji stwierdzenia lub podejrzenia krzywdzenia małoletniego.

Standardy zostały opracowane w wersji zupełnej oraz w wersji skróconej (załącznik nr 2 do zarządzenia nr 130/2024 z dnia 13.08.2024 r.) przeznaczonej dla małoletnich.

Ponadto informujemy, że Standardy przewidują w Urzędzie Gminy Suchy Las funkcję pracownika odpowiedzialnego za ochronę małoletnich. Wójt Gminy zdecydował o powierzeniu tych obowiązków p. Paulinie Ignasiak z Referatu Oświaty i Sportu.

wydrukuj wydrukuj