Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To event minęło.

Herbowa Gra Rowerowa “Podróż w czasie”

12 czerwca 2022 @ 11:00 - 16:00

grafika do gry

Fabuła gry

Sensacja! Podczas prac remontowych w budynku dawnego kasyna wojskowego w Biedrusku doszło do wyjątkowego odkrycia. Pod podłogą jednej z sal znaleziono list z początku 1919 roku. Z listu wynika, iż jeden z oficerów armii pruskiej, stacjonujących wówczas w pałacu, za wygraną przez siebie w kasynie olbrzymią kwotę nabył cenne kosztowności, po czym po wybuchu Powstania Wielkopolskiego ukrył je gdzieś na terenie gminy. Informację o skarbie zamieścił na kawałku płótna. Niestety, na skutek wojennej zawieruchy płótno to zostało porwane na 7 kawałków. Aby je odzyskać, należy odbyć niezwykłą PODRÓŻ W CZASIE.

W związku z powyższym  zapraszamy na wyprawę, której celem jest skompletowanie wszystkich części zaginionego obrazu. Drużyny, które zdecydują się wziąć udział w wyprawie, będą przemieszczać się w czasie do różnych miejsc na terenie gminy. Na swojej drodze spotkają znamienite postaci, które opowiedzą o zdarzeniach sprzed lat i za wykonane przez graczy zadania wręczą im kawałki obrazu, do złożenia na mecie.

Gra adresowana jest do drużyn składających się z 2-5 osób. 

Cel gry

Celem gry jest promocja ciekawych historycznie miejsc, znajdujących się na terenie gminy Suchy Las oraz zapoznanie ze znamienitymi postaciami, związanymi z tym regionem. Gra ma charakter
edukacyjny, a jej fabuła ma sprzyjać przyswajaniu wiedzy oraz dobrej zabawie.

Trasa gry

Trasa przebiegać będzie między Suchym Lasem a Biedruskiem w obu kierunkach. Start odbywać się będzie z Terenu Aktywnej Edukacji i Sportu w Suchym Lesie lub z Domu Osiedlowego w Biedrusku. Z każdego punktu startowego może wystartować co najwyżej 20 drużyn. Jeśli w którymś z punktów do momentu zakończenia przyjmowania zgłoszeń nie uzbiera się wystarczająca liczba chętnych drużyn, wolne miejsca zostaną przeznaczone dla drużyn startujących z miejsca, w którym limit miejsc się wyczerpał.

Ważne! Trasa przebiega przez poligon wojskowy Biedrusko, dlatego uczestnicy gry są zobowiązani do przestrzegania następujących zasad:

  • przejazd przez poligon możliwy jest wyłącznie trasą wyznaczoną na mapie, którą uczestnicy otrzymają na starcie gry
  • przejazd przez poligon wyznaczoną na mapie trasą możliwy jest wyłącznie z przepustką, którą uczestnicy otrzymają na starcie gry

Zarówno w Suchym Lesie, jak i w Biedrusku na uczestników gry będą czekały dodatkowe atrakcje, m.in. joga z Olą (godz. 9:00) i konkurs dla dzieci na bezbłędny przejazd miasteczkiem rowerowym (od godz. 10:00) w Suchym Lesie oraz pojazdy wojskowe w Biedrusku.

Zasady gry

Każda z drużyn przybywa na miejsce startu o ściśle określonej godzinie. Start kolejnych drużyn następuje co 5 minut. Każda z drużyn na starcie otrzyma kartę startową oraz mapę trasy z zaznaczonymi punktami kontrolnymi, gdzie przygotowane będą zadania do wykonania – łatwe, rodzinne konkurencje. Czas przejazdu pomiędzy punktami kontrolnymi jest dowolny i nie zalicza się do końcowego rankingu. Czas trwania gry dla pojedynczej drużyny wynosi ok. 2 godz. Grę uznajemy za ukończoną, kiedy drużyna pokona całą trasę, zaliczając wszystkie zadania na punktach kontrolnych i złoży na mecie obraz z uzyskanych wcześniej jego części. Dla wszystkich uczestników, którzy ukończą grę, przewidziane są drobne upominki ufundowane przez Urząd Gminy Suchy Las. Wszystkie upominki wręczone zostaną na mecie.

Aby zgłosić chęć udziału drużyny w grze, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy  – zapisy przyjmowane będą od 6 czerwca 2022 r. godz. 10:00 do 10 czerwca do godz. 12:00 lub do wyczerpania limitu miejsc.

Po otrzymaniu zgłoszenia na adres kapitana drużyny zostanie wysłane potwierdzenie uczestnictwa z podaniem dokładnej godziny startu.

W grze może wziąć udział maksymalnie 40 drużyn (z każdego punktu startu może wyruszyć po 20 drużyn). Kolejność zgłoszeń decydować będzie o przypisanej godzinie startu drużyny, np. pierwsza zgłoszona drużyna zostanie przypisana na godz. 11:00, druga na godz. 11:05 itd.

Zapraszamy do zabawy!

ZGŁOŚ DRUŻYNĘ DO GRY

REGULAMIN 

Herbowej Gry Rowerowej “Podróż w czasie”

 

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady uczestnictwa w Herbowej Grze Rowerowej “Podróż w czasie” (dalej zwaną „Grą”), organizowaną przez Urząd Gminy Suchy Las, ul. Szkolna 13, 62-002 Suchy Las (dalej zwaną „Organizatorem”).
  2. Uczestnikami w Grze (dalej zwanymi „Uczestnikami”) mogą być osoby pełnoletnie i niepełnoletnie, które utworzą drużynę w liczbie uczestników od 2 do 5. Każdą z drużyn reprezentuje osoba pełnoletnia zwana Kapitanem.
  3. Udział w Grze jest dobrowolny i bezpłatny. Wraz z przystąpieniem do Gry Uczestnicy oświadczają, że zapoznali się z niniejszym Regulaminem i akceptują jego postanowienia.
  4. Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronie www.suchylas.pl oraz w siedzibie Organizatora.

§ 2 Cele

  1. Propagowanie dziedzictwa kulturowego gminy Suchy Las.
  2. Propagowanie zdrowego stylu życia.
  3. Popularyzacja jazdy na rowerze.

§ 3 Termin oraz miejsce startu i meta

  1. Herbowa Gra Rowerowa “Podróż w czasie” odbędzie się 12 czerwca 2022 r. (niedziela) od godz. 11:00 według harmonogramu startów.
  2. Starty będą miały miejsce z:
    • Terenu Aktywnej Edukacji i Sportu w Suchym Lesie i metą przy Domu Osiedlowym w Biedrusku przy ul. Zjednoczenia 4.
    • z terenu przy Domu Osiedlowym w Biedrusku przy ul. Zjednoczenia 4 i metą na Terenie Aktywnej Edukacji i Sportu w Suchym Lesie.
  3. Trasa wynosić będzie ok. 13 km i przebiegać będzie drogami gruntowymi, ścieżkami rowerowymi i ulicami z nawierzchnią asfaltową.

§ 4 Zgłoszenia

  1. Zgłoszenia do udziału w Herbowej Grze Rowerowej “Podróż w czasie” przyjmowane są za pośrednictwem Elektronicznego Formularza Zgłoszeniowego od 6 czerwca 2022 r. godz. 10:00.
  2. Zgłoszenie uważa się za kompletne, jeżeli zostanie spełniony warunek: Formularz Zgłoszeniowy zostanie przesłany do Organizatora w terminie do 10 czerwca 2022 r. lub do momentu wyczerpania limitu Uczestników.
  3. Zgłoszenia online zostają wstrzymane o godzinie 12:00 10 czerwca 2022 r. lub po wyczerpaniu limitu. Po tym terminie nie ma możliwości zapisów.
  4. Kapitan drużyny dokonuje zapisu wszystkich członków drużyny na jednym formularzu.
  5. Organizator potwierdza drogą mailową przyjęcie zgłoszenia, jednocześnie informując o godzinie startu danej drużyny.
  6. W Grze może wziąć udział maksymalnie 40 drużyn.
  7. Z każdego punktu startowego może wystartować co najwyżej 20 drużyn. Jeśli w którymś z punktów do momentu zakończenia przyjmowania zgłoszeń nie uzbiera się wystarczająca liczba chętnych drużyn, wolne miejsca zostaną przeznaczone dla drużyn startujących z miejsca, w którym limit miejsc się wyczerpał.

§ 5 Zasady uczestnictwa

  1. Każdą z drużyn reprezentuje osoba pełnoletnia zwana Kapitanem.
  2. W Grze biorą udział wcześniej zgłoszone drużyny w liczbie Uczestników od 2 do 5, których Kapitan otrzymał drogą mailową potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia.
  3. Każda z drużyn zgłoszonych do Gry przybywa na miejsce startu o ściśle określonej, podanej przez organizatora, godzinie (nie wcześniej i nie później).
  4. Drużyna jest zobowiązana do zakończenia Gry w ciągu maksymalnie 3 godzin od momentu startu.
  5. Start kolejnych drużyn następuje co 5 minut.
  6. Trasa Gry obejmuje przejazd przez poligon. Przejazd przez poligon możliwy jest wyłącznie trasą wyznaczoną na mapie, którą Uczestnicy otrzymają na starcie.
  7. Przejazd przez poligon wyznaczoną na mapie trasą możliwy jest wyłącznie z przepustką, którą uczestnicy otrzymają na starcie Gry. Osoby, które wjadą na poligon bez przepustki wydanej przez Organizatora Gry, łamią art. 79 ustawy z dnia 22 czerwca 1995r. o Zakwaterowaniu Sił Zbrojnych RP (Dz.U.2016.207 j.t.).
  8. Rezygnacja z Gry w trakcie jej trwania: jeśli z przyczyn losowych drużyna podejmie decyzję o rezygnacji z kontynuowania gry, jej Kapitan zobowiązany jest do powiadomienia Organizatorów o tym fakcie, dzwoniąc pod numer podany na karcie startowej.
  9. Uczestnicy Gry zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności.
  10. Uczestnicy na swojej trasie są zobowiązani do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
  11. Uczestnicy podczas Gry biorą za siebie pełną odpowiedzialność.
  12. Za Uczestnika poniżej 18. roku życia pełną odpowiedzialność podczas Gry ponosi Kapitan drużyny, który dokonał zgłoszenia nieletniego Uczestnika.
  13. W przypadku, gdy Kapitan nie jest rodzicem/opiekunem prawnym niepełnoletniego Uczestnika Gry zgłoszonego do drużyny Kapitana, Kapitan musi mieć zgodę rodzica/opiekuna prawnego niepełnoletniego Uczestnika na udział w Grze.
  14. Uczestnicy Gry będą ubezpieczani przez organizatorów od następstw nieszczęśliwych wypadków.
  15. Organizator nie będzie prowadził klasyfikacji.
  16. Gra odbędzie się niezależnie od pogody.
  17. Organizator utrwala przebieg Imprezy dla celów dokumentacji oraz promocji Imprezy i imprez Organizatora. Uczestnik imprezy oświadcza, że nie będzie rościł żadnych pretensji do organizatora z tytułu wykorzystania jego wizerunku w materiałach prasowych i telewizyjnych relacjonujących przebieg Imprezy.

§ 6 Przebieg gry

  1. Każda z drużyn na starcie otrzyma kartę startową oraz mapę trasy z zaznaczonymi punktami kontrolnymi, gdzie przygotowane będą zadania do wykonania – łatwe, rodzinne konkurencje.
  2. Czas przejazdu pomiędzy punktami kontrolnymi jest dowolny i nie zalicza się do końcowego rankingu.
  3. Za wykonanie zadania drużyna otrzymuje część Tangramu, do złożenia na mecie.
  4. Grę uznaje się za zaliczoną, kiedy drużyna pokona całą trasę, wykonując wszystkie zadania na punktach kontrolnych i z otrzymanych części złoży na mecie Tangram, który jest podsumowaniem fabuły gry.
  5. Po złożeniu Tangramu Uczestnicy opuszczają natychmiast strefę Mety.

§ 7 Nagrody

  1. Dla wszystkich Uczestników, którzy ukończą Grę, przewidziane są upominki ufundowane przez Gminę Suchy Las.
  2. Upominki wręczone zostaną na mecie Gry.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo wniesienia reklamacji dotyczącej Gry. Reklamacje należy wysyłać w formie wiadomości elektronicznej e-mail pod adres [email protected]
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu Gry można uzyskać pod numerem telefonu: 61 8926 512 (Urząd Gminy w Suchym Lesie) lub adresem [email protected]
  4. O wszelkich zmianach w Regulaminie Organizator poinformuje Uczestników drogą mailową.
  5. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora.

Szczegóły

Data:
12 czerwca 2022
Czas:
11:00 - 16:00
Wydarzenie Kategorie:
,

Organizator

Gmina Suchy Las

Miejsce

poligon
wydrukuj wydrukuj