1. Termin składania materiałów:
    • materiały do kolejnego numeru, należy dostarczać do redakcji w terminie, podanym w poprzednim numerze w stopce redakcyjnej.
  2. Forma:
    • elektroniczna: plik nadesłany pocztą elektroniczną, dostarczony na nośniku elektronicznym lub na płycie CD;
    • pismo komputerowe;
    • ewentualnie pismo odręczne;
    • maksymalnie 3500 znaków.
    • do nadesłanych materiałów można załączyć zdjęcie bądź kilka zdjęć do wyboru przez redakcję.
  3. Wymogi formalne:
    • redakcja przyjmuje wyłącznie teksty podpisane imieniem i nazwiskiem;
    • autor podaje do wiadomości redakcji swój adres i numer telefonu;
    • przed zakwalifikowaniem do druku tekstu nadesłanego drogą elektroniczną, redakcja weryfikuje telefonicznie autentyczność autorstwa.
  4. Wymogi merytoryczne:
    • poruszane w tekście zagadnienia są aktualne, a treść zwięzła i rzeczowa;
    • treść tekstu jest istotna dla interesu społeczności gminnej;
    • treść nie narusza norm współżycia społecznego;
    • wskazane jest podanie propozycji tytułu nadesłanego materiału.
  5. Prawa redakcji:
    • niekwalifikowanie tekstu do publikacji;
    • skracanie tekstu;
    • poprawianie tekstu, jeśli występują w nim odstępstwa od norm poprawnościowych języka polskiego.
  6. Prawa autora:
    • autor może zastrzec nazwisko tylko do wiadomości redakcji lub podpisać tekst pseudonimem;
    • autor ma prawo wycofać złożony w redakcji tekst – najpóźniej w dniu określonym jako ostateczny termin składania materiałów;
    • autor może odebrać przekazane redakcji zdjęcia w terminie 1 miesiąca od daty publikacji jego artykułu.
wydrukuj wydrukuj